fredag den 30. december 2011

Chocolate madness!

Jeg har haft det for vildt her i juledagene! Jeg har rigtigt lavet godter... Juleaften ville jeg prøve mig med raw and mores opskrift på chokolade med krystal og mint, og det blev vildt godt! Min morfar må heller ikke få sukker, så ville lave lidt til os. Jeg nøjedes med en halv portion, som var rigeligt(lidt mere end dobbelt af det på billedet)

Ingredienser:
160 g kokosolie
80 g kakaosmør
3 dl kakaopulver
1¾ dl mesquite
1¾ dl lucuma
2 spsk granatæblepulver (undlod jeg)
3 spsk agavenektar
2 dl morbær
1¾ dl kakaonibs (nøjedes med det halve)
2 spsk crystal manna (undlod jeg)
12 dråber pebermynteolie (behøvede kun 4 til den halve portion)


I tirsdags gik jeg så amok igen... Grundopskriften af den forrige, og igen kun den halve. Jeg ville prøve at lave chokolade - uden chokolade, hvilket endte ud i nogle lucuma/mesquite "karameller"... Lidt spøjst! Smager fint, men en anden gang skal der dobbelt op på agaven heri :-) jeg har puttet små stykker tørret vandmelon i, de skulle bare have været i lidt større stykker så de kunne smages ordentligt.
En anden del af portionen blev til flotte chokoladehjerter. Nogle fyldte jeg med ristede mandel splitter, nogle med tørrede jordbær og nogle med morbær.
Så lavede jeg chokoladefrøer med kokos og blåbærfyld, inspiration fra Mjuuugly med jordbær og kokos:) jeg nøjedes med at blende blåbærrene og blande dem med kokosmelet. Resten af fyldet rørte jeg i den resterende chokolade, fyldte ekstra kokosmel i og lavede en stor chokoladeblomst, det var den bedste af dem alle! Så den nåede jeg også at spise før jeg fik taget billeder af resterne her idag;) Hvad der var ekstra nice, var at udover alt dette, var der en ok skål at gøre ren! Jeg har haft det for vildt.

2 kommentarer:

  1. Og jeg har det for vildt! KÆFT DU ER GOD, DU ER !!!! Det ser SÅ professionelt ud jo og så smager dine chokolader som himlen.

    SvarSlet
  2. Søde smukke frøer du har skabt. Det er meget imponerende.

    SvarSlet