torsdag den 19. januar 2012

F... fabulous fudge! Raw.

Tremendous fudge jeg har lavet her til eftermiddag! Opskriften var fra Caroline Fibæks nye "Nyd dig sund" og jeg er helt amazed. Jeg har aldrig smagt "ægte" fudge, men det kan umuligt være bedre! Det må jeg lave til dig en dag.

1 dl kakaosmør (jeg fik formentlig lidt mere, lidt svært at aflæse når det endnu ikke er smeltet)
2 spsk kokossmør (havde jeg ikke, men blev fint uden alligevel!)
10 medjool dadler
1 spsk mesquite
1 spsk lucumapulver
1 tsk vaniljepulver
1 spsk solsikkelecithin
4 spsk Psyllium-frøskaller (erstattede jeg med 4 tsk brun hirse)
6 spsk vand (nøjedes med 3 eller mindre, da min masse sagtens kunne binde sammen uden)

Fudgen kom i fryseren og var efterfølgende ikke til at få ud på pæn vis, for det første fordi massen ikke bliver rigtigt hård, og fordi jeg havde glemt bagepapiret i formen. Det er altså vigtigt når massen er så fedtet! Note: Husk husk husk! Såeh, ikke så dekorativt, og derfor ikke et billede;)

Måske er det 1 dl smeltet kakaosmør der skal til? I så fald ville fudgen måske stivne mere i fryseren og være nemmere at få ud i fine firkanter?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar