mandag den 9. januar 2012

Æggemuffins, grønkålssalat med druer og granatæble, rodfrugter og karrycremedip

Et par aftener før juleaften så bordet således ud hos mig

Madklub d. 22. dec i Tved. Et bord fyldt med godter. Stiine og jeg havde mixet en grønkålssalat (med hjælp fra mutti!), bagt æggemuffins efter Thorbjörgs opskrift, bagt søde kartofler med vindruer (mmh, jeg elsker dem) og mixet en karrycremedip også efter Thorbjörgs opskrift.
Stiines tallerken - spot en reje! :)

Nu bliver det næsten for nemt, at spotte rejen!


Grønkålssalat/pyntet juletræ (jeg finder mange ligheder). Vigtig note: granatæbler i salater smager såå lækkert. De er dejligt søde, lækre sprøde og saftige at tygge på. Der er desuden fintsnittede forårsløg, ristede græskar- og solsikkekerner, dressing (af vineddike med hindbærsmag (lignende kan sagtens bruges), citron, salt & peber, evt olie) og masser af meget finthakket grønkål i (hakket i foodprocessor).


Æggemuffins med bl.a. gulerødder og løg. De blev nu også ret gode. Lækker saftig konsistens, med mild krydret smag. Rigtig gode til madpakke! Og så vil man kunne spise et hav af cremer, dip og andet på/til.


Karrycremen syntes vi manglede karry-smag.. Vi tilsatte ekstra af nogle af ingredienserne.. den blev helt okay, men tror dog, at Stiine har en noget lækre opskrift på en raw karry sauce, nemlig den du allerede har lagt ind her. Den ser jeg frem til at prøve :)

Til desserten denne torsdag vil jeg bare sige: Na na na naa na. Strip! Strip for mig!

Glæder mig MEGET til linsefesten i morgen, det bliver viildt nice, det er jeg slet ikke i tvivl om. Stiine - derudover glæder jeg mig til, at give dig gaven smukke pige!

2 kommentarer:

  1. Eej hvor blev billederne faktisk flotte denne gang! Det var så lækkert, jeg er super fan af de søde kartofler også altså... Og det smukke juletræ! Jeg har desuden spottet Holger, hee.
    Og ja det er altså ikke for at være en hest, men der er virkelig ikke nogen karrysovs der slår den jeg lagde ind her for lidt tid siden;)

    SvarSlet
  2. Vil også lige tilføje at desserten var lige til at falde ned af stolen over;) og så glæder jeg mig vildt meget også til at se dig!!! Om lidt :-**

    SvarSlet