tirsdag den 11. oktober 2011

Kakao-appelsin müsli

Mmh! Jeg har lige forsøgt mig med en opskrift på kakao-appelsin müsli fra netspiren.dk, den skal trække i køleskabet til i morgentidlig, men indtil videre lover det ret godt! Jeg har lavet lidt om på den så den passede med ingredienserne i mit køkken.

Ingredienser:
1 dl grovvalsede speltflager
1 dl finvalsede havregryn
1/2 dl ristede mandler i splitter
1 appelsin, saften - evt. skrællen
1 knivspids vaniljepulver
1 tsk rå kakao
1 tsk carob pulver

Nu skal klokken bare blive morgen så jeg kan servere den med lidt soya yoghurt.

4 kommentarer:

  1. Kakao-appelsin: hvilken salig blanding :)! Lyder virkelig hyggeligt og lækkert og også okay simpel.. Jeg er tror, at du i morgen vil være dig selv ret taknemmelig for, at have mikset den müsli sammen!

    SvarSlet
  2. Fantastisk blanding, virkelig hyggelig en. De havde en god smag, de var bare lidt kedelige når de blev helt bløde. Så her til aften fik de en tur i ovnen på 50 grader i 50 minutter, hvilket måske var lidt overkill. Nu er det i hvert fald sprødt og jeg glæder mig atter til dagen derpå!

    SvarSlet
  3. hehe kan godt lide din formulering: måske lidt overkill. HAHA! synes godt om dit forsøg og din gejst for at prøve at redde den bløde müsli :)

    SvarSlet
  4. Hehe tak, men jeg må vidst lige komme igen;)

    SvarSlet