onsdag den 5. oktober 2011

Inspirations trip i Copenhagen, baby

Jeg var på en lille mini vacation hos Jakob i København, og det var nok så inspirationsrigt! Desværre fik jeg ikke taget så mange billeder som jeg gerne ville. Men men... Mandag var vi på raw 42 og fik en af deres super gode kakao/dadel smoothies, jeg fik tapas med lasagne, pizza og sandwich imens Jakob snuppede et stykke chokolade kage. Det er fantastisk som alle de smags nuancer mætter en på en fantastisk tilfredsstillende måde, frem for "normal" saltet mad. Så fik jeg en vanilje/mandel muffin to go... Den var flot men smagen skuffede mig desværre en smule. Til aften fandt vi en lille hyggelig restaurant, "Wanna B" nær Hyskenstræde. De havde tangsalat, så sådan en fik jeg med tun, spinat, mango og granatæble. Behagelig mæthed.

Tirsdag var Jakob også så sød at ville joine mig i jagten på The Raw Tribe i Blågårdsgade, vi fortsatte lige ud af Frederikborgsgade efter Nørreport Station, over broen og så var det anden vej på venstre hånd. Dog var vejen derover ikke direkte, da vi faldt over en super flot og inspirerende fødevare bazar som lige havde åbnet i september. Il Fornaio hvorfra vi køber de fine røde og sorte ris, havde også en stand derinde og igen nu fortryder jeg at jeg ikke tog flere billeder. En ting vi dog fik billeder af, var Agnes Cupcakes! Simpelthen så fine og lige som cupcakes bør være. Jakob fik en med pistacie, og den var fakkertalt tæmmlig god!

Let lysegrøn "Pistaccio".

Men vi gik videre og fandt The Raw Tribe 10 minutter senere i en hyggelig lille kælder, noget mindre end jeg havde forestillet mig, men hyggeligere. Omgivelser af genbrugsmateriale, super grønt. Vi fik grønne juicer, Jakob en pizza og jeg en sandwich. Jeg fik desuden et fantastisk stykke kage jeg ikke fik taget billede af. Kunne hurtigt blive enig med hende der stod for betjeningen den dag, at kagen var for sindssyg. Dadel/kakao bund med knasende boghvede og en kokos/kakao creme i næste lag. Den var pyntet med en "glasur" af jordbær og kokosmel. Det var virkelig for vildt. De havde rigtig mange fine kager og det var svært at vælge, siden vi havde fået en lille teaser af deres appelsin brownie som også var for vild! Men nuvel, jeg er i hvert fald blevet inspireret til at bruge boghvede i mine kager. Lægges i blød 1 døgn og i dehydratoren et halvt til et helt døgn. Så må jeg lige finde ud af hvordan det skal gøres i en normal ovn... De havde også en chokolade protein bar, karamel/lucuma brownie og en lille rundt krydderkage med dadelcreme og tørret æble på toppen.

"Green lemonade" af spinat, æble og citron og pizza af hørfrø kiks med tomat, spinat, marinerede svampe og en dressing af hvidløg og nødder.

"Kale kiss" af savoykål, æble, citron og sandwich af hørfrø kiks med nøddecreme, kikærte/karry pate, gulerødder og spinat. Min juice smagte sælsomt, det var den kål der fandt jeg ud af!

Super lækre måltider vi fik os. Nu var det første gang jeg var på The Raw Tribe, men til sammenligning synes jeg at måltiderne på Raw 42 smager en tand bedre, til gengæld er de på The Raw Tribe bedre til at lave kager, og det hele generelt til en bedre pris.

1 kommentar:

  1. So delicious! Årh - sikke en god tur til København, hvert fald på madfronten - det ses da så tydeligt;)! Men Jakob er nu heller ikke spor dårligt selskab, hvis jeg kender ham ret. Og så nåede I endda på to rå restauranter:)Og det er virkelig interessant, at de rette smags nuancer, kan mætte og tilfredsstille én i så stor grad. Fascinerende egentlig.. bør man tænke på, næste gang man skal til at spise riskiks med peanut butter. Eller brød med noget kedeligt. Eller saltede chips.. det bliver hurtigt til hele pakken/ posen.
    Spændende med bazaren! Det sted vil jeg godt nok gerne se:) Og hvor pudsigt med Il Fornaio :)!! Flotte cupcakes, og du modstod fristelsen ? Sådan:-* Dig ser jeg op til på så mange af livets områder.
    Øj øj øj en kage du fik på Raw Tribe - kan lige se din begejstring for mig hahah!!
    Jeg aner ikke hvordan boghvede er .. umiddelbart lyder det tørt, men vil helt sikkert prøve det. Den der pizza slice Jakob fik, ligner absolut en ægte, det må jeg gi' dem. Glæder mig til at høre din stemme i aften din godte!

    SvarSlet