tirsdag den 18. oktober 2011

En salig blanding

Wow wow wow! Bogen du anbefalede mig at låne Trine, "En salig blanding" af Renée Voltaire er jo simpelthen fantastisk! Sikke en masse smukke billeder og opskrifter. Jeg tror jeg bliver nød til at prøve det hele, så du kan bare vente dig! Måske i rækkefølge for at kunne overskue det ligefrem. Det er sjovt, netop som jeg sidder her og læser bogen igennem og lader mig drage af de flotte farver og retter, får jeg en mms fra min mor med billedet af en bog jeg skal finde på biblioteket, en på billedet er netop den bog jeg sidder med i hånden. Pudsigt og spøjst!

Jeg var virkelig også hooked på Vibeke Amdisens "Glød og glæde", men den begejstring jeg sidder med lige nu har jeg ikke set magen til siden jeg sad på Raw 42 og kiggede Caroline Fibæks bog igennem med raw food kagerne. Jeg har en lettere hjertebanken, og sidder med en desperat lyst til at smage og lave det hele nu her, med det samme, hi;)

Jeg kan rigtig godt lide at Renée ikke er 100% rawfooder, men at hun bare tænker på at spise det hun får det godt af, om det så engang imellem inkluderer mælkeprodukter, kød, rørsukker eller hvedemel... Så, ingen fanatisme, hun lytter til de signaler hendes krop sender og som hun har lært at tolke. Det er flot, og det ville jeg rigtig gerne være bedre til.

Desuden faldt jeg også lige over den gode og klimavenlige kampagne som hun informerer om i bogen. "Meat Free Monday" som er startet af Paul McCartney og som har fået opbakning af en god mængde kendte ansigter. Fantastisk måde at involvere os og aktualisere emnet på, samtidig med at man får følelsen af, at man faktisk kan gøre noget for det store hele.

Jeg har lige kigget lidt i Renées blog og tjekket hendes produkter ud på hjemmesiden, og tror lige jeg add'er den til vores favoritter;) Men øv hvor er det ærgerligt at fragten koster 250 kr. Jeg kunne især virkelig godt tænke mig at prøve en af hendes boghvede crunches eller raw bars. Eller også skulle man "bare lige" købe den dehydrator, for filan...


Forresten, så er det NICE med din all raw menu til torsdag. Glæder mig til at se dig og lave god mad.

2 kommentarer:

  1. Jeg er SÅ meget med på, at prøve hver en opskrift i den bog af :D FEDT du også er ellevild med hendes fantastiske opskrifter og billeder. Jeg elsker altså også den bog. Og hvor spøjst med din mors mms ja :O Øv med den fragt der ... hmm .. kan man ikke købe så meget så fragten bliver gratis (ala rawandmore..) HIHI nice du overvejer en dehydrater. Sådan en er der eddermame ikke mange, som kan prale med, at de ejer. De sælger lidt af hendes produkter i det grønne hjørne.. måske de også kan få den der crunch hjem?

    SvarSlet
  2. Haha fantastisk, jeg er også så småt ved at vælge menu, noget af det SKAL vi bare have. men ja!! Det kunne være fantastisk, hvis bare man købte nok, skulle vi nok klare! Tror det desværre bare ikke, når det nu er fra Sverige? Tror til gengæld du har fat i noget når vi måske kunne få det hjem fra det grønne hjørne... Det hører jeg om næste gang jeg kommer ned i byen.

    SvarSlet