fredag den 24. februar 2012

En dag for lidt uger siden hvor Stiine stadig var her på fyn med mig

.. præcis hvor du hører til du ;)

Kan ikke huske datoen, men det var en madklub-aften her hos mig --Trine, med en ikke så dårlig menu endda :) hvis jeg må sige det ehem!
Først et billede af en fyldig og meget smagfuld suppe af bl.a. 100 g tørrede tomater, selleriknold, gulerødder, hvidløg, kokosmælk og krydderier. Opskriften er med stor inspiration fra Thorbjörg Hafsteinsdottir 'efter-fjeldet'-suppe i bogen "9 veje til vitalitet." Mmmh den var dejlig, med en særlig smag - dog kunne man godt undlade nogle af de mange soltørrede tomater da de virkelig kan smages i suppen ellers. Til suppen lavede vi kyllingestykker rullet i majsgryn og sesam og stegt på panden. En anden gang - vær ikke så fedtet med krydderierne, salt&peber. Vi brugte desuden det fantastiske køkkengrej fra rawandmore til at lave rødbede-nudler med en pesto af cashewnødder, appelsinsaft, chili og citron (opskrift fra samme bog som lige før nævnt). Stiine skar en blegselleri pænt ud til:



Billedet af suppen valgte jeg at fjerne, det er vist helt ok :) Det er smagen den skal huskes for, ikke udseendet. Kærligst, Trine




Gode gode tanker til dig i Kbh :*

3 kommentarer:

  1. Åh! Og igen formåede jeg at spise for meget! Men det var der jo en god årsag til... Rigtig fint med de sorte sesamfrø på kyllingen og den simple salat. Synes dog at vores suppe ser lidt halv klam ud he, he;) med den smagte! Tror måske at jeg skal have en blanding af den og den røde linsesuppe en dag her snart.

    SvarSlet
  2. Hvis jeg lige kunne hitte ud af det, så ville jeg enten slette billedet af suppen som ligner noget virkelig klamt, eller male med sort over..

    SvarSlet
  3. Hahahah! Det lykkedes dig i hvert fald at slette det! Det var vidst ikke helt for heldigt nej... Party gone bad

    SvarSlet