søndag den 18. september 2011

Marinerede laksespyd og rødbedesalat

Madklub torsdag den 15. september. I torsdags havde vores madklub debut. Vi mødtes hos Trine til en herlig festmiddag. Jeg ankom rundt 17 og så gik vi ellers igang med retterne Trine havde forberedt. Det var lidt uoverskueligt hvor vi skulle starte, da der var så meget godt som skulle laves! Men vi kom igang og resultatet blev rigtig rigtig godt, tør jeg vidst godt sige på vores begges vegne...

Laksespyddene blev fuldstændig fantastiske med den marinade de havde fået og de 15 minutter i ovnen. De var super gode sammen med tamarisovsen og tangsalaten. Jeg blev positivt overrasket over tangen, som ikke ligesom den wakame tang jeg før har prøvet, stank af tang jeg lige havde hentet på stranden. Og vi blev vidst ok mætte.

Til dessert fik vi raw ananas og lime panacotta med jordbærsovs på toppen. Den kom vi til at spise før vi fik snuppet et billede, men så må vi vel bare lave den igen..?

Desuden var det en super hyggelig aften i selskab med Trines mutti Vivi og kortspil. Thumbs up til Trini for lækkert valg af menu! Opskrifter følger.


Tangsalat med rødbede og spinat


Laksespyd med grønsager og tamari/ingefær marinade

Dertil sorte ris og stearinlys.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar