mandag den 24. februar 2014

Græskarcookies med kakaonibs og boghvede

Denne weekend har jeg været i sommerhus med pigerne fra Carrotstick.dk. Vi har været kreative, hygget os og spist masser af lækker mad. Og den særligt hyggelige del, var i hvert fald ikke dét vi gik ned på. Det blev vidst til lidt af et goodie table; LCHF gulerodskage, glutenfri pandekager, masser af chokolade, test af chips og chokolade, og så disse almost raw cookies. Jeg har udvidet min forrige opskrift på græskarcookies, og det blev til disse.

Jeg fik mest positiv feedback, dog var disse cookies ikke så søde som jeg havde forventet. De havde en svag syrlighed, som jeg en anden gang vil kompensere for med flere dadler.




Til 30 stk.

Ingredienser:
100 g cashewnødder
100 g mandler
50 g pekannødder
13 dadler (semitørrede)
1 dl vand
8-10 spsk græskarpuré (hjemmelavet fra frost eller fra dåse)
1 tsk vaniljepulver
1 tsk kanel
0,5 tsk kardemomme
5 spsk kakaonibs
Evt. 1 dl hel boghvede, udblødt 8 timer i vand og drænet


Fremgangsmåde:
1. Mal nødder til mel i en food processer og put dem i en stor skål. 
2. Blend dadler med vand. Tilsæt krydderier og græskarpure, smag til undervejs. 
3. Dadelmassen røres med nødderne i skålen. Vend med kakaonibs og boghvede. 
4. Brug en teske til at fordele dejen i små kugler. 1 teske med top til hver cookie. Form dem runde og 0,5 cm høje med en gaffel.
5. Dehydreres i 16 timer ved 40 grader. De må gerne være en smule våde indeni, men husk at holdbarheden falder des større fugtighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar