fredag den 24. februar 2012

Lakseburger med kerneboller

I onsdags havde vi tid til at lave NICE aftensmad! Så vi fik inspiration i Umahro Cardogans nye bog "Herrerevolution" - så den stod på Lakseburger, dog i en lidt forsimplet udgave. Jeg bagte nogle gode kerneboller med inspiration i en opskrift jeg fik af Charles' kone Louise.

Istedet for laksedeller brugte vi bare krydrede laksefiletter og så lavede vi vores egen ketchup, også fra Umahros bog. Ellers var der rødbede, avocado og rødløg i. Det var sindssygt lækkert! Greasy feeling, men helt på den rene side! Tror dog vi laver laksedellerne næste gang, filetterne blev lidt for neutrale, og det er lidt ærgerligt til den pris! We demand perfection ;)

Kerneboller:
150 g græskarkerner, malet til mel
75 g solsikkekerner, malet til mel
5o g sesamfrø, halvdelen malet til mel
50 g hørfrø, malet til mel

30 g chiafrø, som "slim" - lægges i en smule vand i omkring 15 minutter til det er blevet tykt
300 g rødbede, fintrevet

Det hele blandes godt og bages ved 175 grader i 45 minutter.

2 kommentarer:

  1. Aj et lækkert billede, det ser sindssygt NICE ud :D ! Toppen at i får lavet så god mad derovre i to !!:) Det her må jeg snart prøve. Bollen ser virkelig lækker ud.

    SvarSlet
  2. Det skal du virkelig, det var super godt det her. Jeg har helt lyst til at lave kernebollerne igen, de fik en super lækker sød smag, uden at det var forkert. Det var super skønt! Jeg craver for vildt lige nu, det er ret slemt at jeg ikke kan lave kage hele tiden!!;)

    SvarSlet