lørdag den 11. februar 2012

Salat med mango, bagt græskar og bacon

Her til aften i Bagsværd havde vi gang i resterne og fik faktisk en forunderligt resultat ud af det! Vi havde lidt rester af noget blandet salat og et kvart græskar, som røg i ovnen med olie, citrongræs, salt og peber. Så havde vi en pakke bacon og købt en mango. Sammen blev det en fantastisk god salat som gav god satisfaction og mæthed! Græskar bliver ved med at overraske mig, eller nærmere bekræfte måske, hvorfor det er så awesome! Det passede super godt sammen med baconen - det gjorde mangoen også, men jeg tror at jeg har lært, at mango - for mit vedkommende - skal bruges som et twist og ikke som en hovedingrediens. Der er en eller anden, bitterhed tror jeg det er, som ikke passer helt 100 med mine smagsløg, det bliver jeg bare ved med at glemme. Så nu har jeg skrevet det ned:) men det skal nu laves igen, tænker vi!

3 kommentarer:

  1. Hold k*ft et billede! <3 BAGT GRÆSKAR <3

    SvarSlet
  2. Hej. Mango + græskar er min nye favorit! De klæder hinanden godt på mange måder synes jeg.

    OM MANGO
    Bitterheden i mango, kan måske være den terpentin-agtige smag den kan få, hvis den bliver over-moden? Er mangoerne til gengæld ikke helt modne, kan de være ret sure og tøre munden helt ud. det er dog sjældent jeg er udsat for det synes jeg. Mærk om de er lidt bløde i det, men ikke for bløde. Køb hellere umodne mango end overmodne. Du kan efter-modne dem hjemme, lidt som med bananer og andre frugter.

    SvarSlet
  3. Hejsa :) Tak for din kommentar og for at minde mig om kombinationen! Får lyst til at lave den igen snart. Set i bakspejlet, tror jeg det må have været den der lidt spøjse, udtørrende fornemmelse, som jeg prøvede at beskrive. Tak for dine tip.

    SvarSlet