søndag den 20. november 2011

Dorthes og min søndagssucces

Godaften Stiine, mens jeg sidder og lytter til de sidste toner og ord i aftenens elektriske barometer, har min mave det rigtig godt. Dette fordi Dorthe og jeg har nydt en mindeværdig menu. Du skal skal skal prøve det hele!
Varm fennikelsuppe til forret med hjemmebag i form af knækbrød


Fennikelsuppe lød ret så spændende (en suppe med smag af lakrids), kunne slet ikke forestille mig hvordan den ville komme til at smage. Jeg elsker at prøve noget nyt og anderledes. Hverken Dorthe eller jeg havde nogen forventninger, men aiaiai hvor blev vi overraskede og glade for suppen! Kombinationen af løg og fennikel var fantastisk. Anis-smagen fra fennikel er speciel på en uundværlig måde i denne suppe. Smagen og nemheden i at tilberede suppen har gjort os til trofaste fans af den.


Raw food falafler, smuk salat og sorte quinoa med pesto til hovedret







Æv at billederne er så mørke i det.. men salaten var virkelig smuk med dens blanding af farver fra fintrevne rødbeder, gulerødder og knoldselleri. Smagen af disse rødder, rosiner, nødder, persille og dressing var et hit.


De rå falafler var et kæmpe hit - de smagte af meget og deres konsistens var blød og lækker med sprøde sesam udenpå. De indeholdt ikke kikærter, men rå ingredienser som grøntsager, nødder, frø og krydderier. Pestoen fik vi ikke smagt til før den stod på bordet, men heldigvis var den lykkedes.

Dorthe fik trillet mange falafler i det vi fordoblede opskriften

Derfor dette bjerg af raw falafler, aj de blev altså GODE!


Dorthe har sikret sig en god madpakke i morgen og jeg har forsøgt at fryse falafler ned..

Alt i alt en phantastisk hyggelig og lækker søndag aften :)

3 kommentarer:

  1. Ehjehjej det er jo for vildt det her! Alt i denne menu forfører jo mine smagsløg! Fennikelsuppe lyder for sindssygt :D Og cool at det så lige er Thorbjörgs opskrift. Med KNÆKBRØD og sammen med falafler der ikke er tørre! Nice, at de var nice uden at være stegt, mein lieber gott! I må have haft det skønt i maverne efter dette fantastiske måltid :) hvor er det dejligt at du har taget billeder af det.

    SvarSlet
  2. HEY TRINI! De raw falafler der, er det en opskrift du stadig ligger inde med? Lyder vildt godt!

    SvarSlet
  3. Kan da se de allerede ligger herinde, og er fra rawandmore;) Super, dem vil jeg lave!!

    SvarSlet