fredag den 23. august 2013

Raw banancookies med mandler og pekannødder

Når man står tilbage med en masse mandelpulp, er det jo på tide at blive kreativ! Forleden brugte jeg pulpen i disse små cookies, som fik en utrolig lækker kant og aroma i sin ellers runde smag, som jeg ikke har fået frem før. Jeg er endnu ikke sikker på om det var bananen, pulpen eller limesaften som gav dét ekstra.



Til 7-8 stk

  • 2 dl mandelpulp (tilovers fra når du laver mandelmælk)
  • 1 banan
  • 1/3 dl dadelpasta
  • 1 dl pekannødder, finthakket
  • 1/2 dl pekannødder, grofthakket
  • 1/2 tsk vaniljepulver
  • 1/4-1/3 lime, saften

Blend mandelpulp med banan og dadelpasta. Alternativt, hvis bananen er godt moden, moses den sammen med resten i en skål. Tilsæt vanilje, nødder og lime.

Formes til små cookies og dehydreres ved 40 grader i 12-16 timer.

Jeg brugte mine til små iskager, prøvede Maxibon style og dyppede/penslede dem med chokolade. Det smagte ret godt med chokoladeis i, men den "overdøvede" desværre den gode smag fra selve cookiekagen. Tror jeg prøver med en vanilje-karamel is næste gang, og det ser jeg frem til!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar